Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 2.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{Info} Moduł komfortu / monitor DPF
#1
Żarówka 
Chciałbym zaprezentować mój pomysł na moduł komfortu do Zafiry-B i Astry-H (ale nie tylko).

Skrócony opis możliwości

Dla tych co nie lubią dużo czytać, krótki spis najważniejszych możliwości i funkcji jakie oferuje moduł.
  • pokazuje aktualną ,
  • podgląd , informowanie o rozpoczęciu i postępie wypalania DPFa
  • podgląg wielu
  • z silnika
  • dokładne odległości z poszczególnych czujników parkowania
  • (jak w OPC)
  • emulator diody alarmu
  • sterowanie elektroniką samochodu, np , automatycznie zamykanie szyb, drzwi, itp.

  • automatyczne światła do jazdy dziennej/cofania
  • wszystko ładnie wyświetlane na fabrycznym wyświetlaczu GID/CID
  • i wiele innych...
Funkcje modułu:
  • pokazuje aktualną temperaturę silnika - czyli coś czego brakuje w Astrze-H/Zafirze-B
  • napięcie akumulatora / napięcie ładowania
  • pokazuje stan DPF, tj:
    • aktualny poziom zapełnienia
    • przebieg od ostatniej regeneracji
    • temperaturę spalin przed/za DPF-em
    • postęp regeneracji DPF w %
  • Dzięki temu nauczysz się jak jeździć by DPF wypalał się jak najrzadziej, będziesz mógł przewidzieć moment wypalania, by odpowiednio wcześniej zaplanować sobie dłuższą trasę, itp.
  • informowanie o rozpoczęciu/zakończeniu procesu regeneracji DPF.
    Dzięki temu nie przegapisz tego momentu i będziesz wiedział jak długo/daleko musisz jeszcze jechać by doprowadzić proces do końca. Jak ważne jest przeprowadzanie procesu wypalania DPF do końca i dlaczego nie powinno się go przerywać - można poczytać w wielu miejscach w internecie - także na tym forum.
  • podstawowe informacje mogą być wyświetlane na zakładce UHP, na zakładce BC, zakładce NAVI lub na polach używanych przez klimatyzację.
  • odczyt błędów ze sterownika silnika z możliwością ich .
    Nie musisz jechać do mechanika i płacić np 50zł za skasowanie błędów ze sterownika. Możesz to zrobić w kilka sekund korzystając z wygodnego menu wyświetlacza auta - nawet podczas jazdy.
    Będziesz mógł wyłączyć tryb awaryjny silnika bez zatrzymywania się i bez odrywania rąk od kierownicy.

  • podgląg wielu
    Parametry sa odczytywane wg standardu OBD. Każdy silnik podaje różny zestaw parametrów, nie wszystkie parametry mogą być odczytane z każdego silnika. Dostępne są maksymalnie 4 ekrany z informacjami, każdy konfigurowany z poziomu modułu.
  • pokazuje odległości odczytane z czujników parkowania
    Możesz odczytać odległość z każdego czujnika osobno, by wiedzieć gdzie dokładnie znajduje się przeszkoda a także by dokładnie określić jak daleko od niej jesteś - jeśli same dźwięki Ci nie wystarczają.
  • możliwość zmiany języka BC/wyświetlacza na język polski.
    UWAGA: nie zadziała z każdym wyświetlaczem, ale umożliwia włączenie języka polskiego w przypadku posiadania nawigacji. Normalnie po przestawieniu języka na polski (np poprzez OP-COM), język wraca na angielski po wyłączeniu auta. Tutaj jest on za każdym razem przywracany. Na niektórych wyświetlaczach można włączyć w ten sposób język polski, mimo, że nie ma go do wyboru w menu. Po polsku będzie komputer pokładowy (zakładka BC) oraz wszystkie komunikaty - np o przepalonej żarówce). Język polski NIE pojawi się na zakładce radia/UHP/nawigacji.
  • emulator alarmu
    do modułu można podłączyć diodę LED, która będzie migać gdy auto jest wyłączone. W ten sposób można zasymulować działanie alarmu. Diodę LED należy wyprowadzić i zamontować w dowolnym miejscu w aucie

  • wskazówki na liczniku na chwilę przyjmują swoją maksymalną wartość, by potem wrócić na swoje miejsce. funkcja znana z OPC. Funkcja opcjonalnie z zapalaniem kontrolek lub bez.
  • światła do jazdy dziennej
    możliwość ustawienia dowolnych świateł, np halogenów, ale równie dobrze może to być prawy boczny kierunkowskaz i lewe światło postojowe smile
  • dodatkowe światła do jazdy wstecz
    możliwość ustawienia dowolnych świateł, np halogenów, przy cofaniu. Można ustawić też klakson - wtedy będziemy cofać jak TIR smile
  • sterowanie urządzeniami elektronicznymi w aucie
    funkcja ta daje możliwość sterowania każdym urządzeniem elektronicznym w aucie. To do czego ona posłuży, zależy tylko i wyłącznie od wyobraźni. Przykładowe zastosowania:
    • włączanie świateł z pilota, np: follow-me-home
    • animacje świateł, np taka jak lub
    • możliwość sterowania klaksonem... można jakąś melodie zagrać smile
    • podnoszenie i opuszczanie szyb (jako komfortowe zamykanie, otwieranie)
    • automatyczne zamykanie okien po zamknięciu drzwi z pilota
    • kasowanie błędów z modułów
    • otwieranie bagażnika z pilota
  • każdą z tych funkcji możemy włączać i wyłączać za pomocą pilota (1, 2, 3, 4 lub więcej naciśnięć przycisku otwierania lub zamykania) lub za pomocą przycisku wewnątrz auta (także podczas jazdy)*. Można wykorzystać większość przycisków radia oraz przyciski na kierownicy. Kilka funkcji można przypisać do jednego przycisku. Przykładowo dziękując komuś za przepuszczenie na drodze zamiast mrugać awaryjnymi, możesz mu włączyć animację tylnych świateł smile Można np ustawić zamykanie okien po przekroczeniu określonej prędkości, albo włączyć ostrzeżenie dźwiękowy przy zbyt wysokiej prędkości
    UWAGA: większość funkcji ze sterowaniem nie jest jeszcze dopracowana dla Vectry-C - zbyt małe zainteresowanie ze strony użytkowników tych aut smile
  • wiele możliwości konfiguracji pozwala na dowolne dostosowanie wyglądu jak i funkcjonalności modułu
  • informacje o stanie innych modułów/sterowników (np klimatyzacji, ABS, ...)*
  • inne funkcje
    do uzgodnienia, pisać na PW, lub tutaj - ustalimy szczegóły, możliwości, czas, ew. koszt, itp.
    Uwaga: * oznacza, że funkcja może być dodatkowo płatna - szczegóły na PW

Do działania moduł wymaga:
  • samochodu: Zafira B, Astra-H, Vectra-C, Signum-A, Antara, Corsa-D, ...
  • wyświetlacza GID lub CID (graficzny - nie koniecznie musi być kolorowy).
    W przypadku gdy w samochodzie jest moduł UHP/UWA/UWB - czyli telefon - wymagana jest wersja oprogramowania wyświetlacza różna od 8.0.x.
  • obsługiwany silnik:
    • Z12XEP
    • Y13DTH, Z13DTH
    • Z14XEL, Z14XEP
    • A16LET, A16XER, Z16LET, Z16XE, Z16XE1, Z16XEP, Z16XER, Z16XNT, Z16YNG
    • A17DTJ, A17DTR, Z17DTH, Z17DTJ, Z17DTL, Z17DTR
    • A18XER, Z18XE, Z18XER
    • Z19DT, Z19DTH, Z19DTJ, Z19DTL
    • Y20DTH, Z20LEH, Z20LEL, Z20LER, Z20NET
    • Y22DTR, Z22SE, Z22YH
    • Z28NEH, Z28NEL, Z28NET
    • Y30DT, Z30DT
    • Z32SE
    • inne silniki do uzgodnienia
Proponowana cena za wersję podstawową (bez funckji oznaczonych *): 220zł + wysyłka: ~10zł
Jest to cena w przypadku, gdy to ja mam zrobić dla Ciebie całe urządzenie. W cenie zawarte są cześci potrzebne do zbudowania modułu. Samemu ten moduł możesz zrobić o wiele lepiej i taniej. O szczegóły pytaj - chętnie pomogę, podpowiem jak zrobić to taniej. Moja jakość wykonania może być różna - w zalezności od tego jak bardzo danego dnia trzęsły mi sie ręce biggrin. Dlatego, jeśli bardzo zależy Ci na stronie wizualnej, zalecam zrobienie samemu modułu. Osobiście odpowiadam tylko za oprogramowanie!
Chętnych proszę o kontakt poprzez PW.
Polecam odbiór osobisty. Można przetestować, sprawdzić a także przyczynić się do dalszego rozwoju modułu komfortu - bezcenne smile

UWAGA: silniki, wersje wyświetlacza zaznaczone na niebiesko są to wersje, które zostały przetestowane i działają prawidłowo na prawdziwych egzemplarzach. Pozostałe były testowane tylko na symulatorach. Co oczywiście nie oznacza, że z innymi wersjami działać nie będzie.
Oczekuję na informację zwrotną w celu aktualizacji listy

SZCZEGÓŁY TECHNICZNE / OGRANICZENIA

Obudowa w wersji dla Zafiry-B:
[Obrazek: Obudowa_Zafira-_B.jpg] [Obrazek: Obudowa_Zafira-_B.jpg] [Obrazek: Obudowa_Zafira-_B.jpg]
obudowę tą można także wcisnąć do Vectry-C, po delikatnym podcięciu popielniczki:
[Obrazek: 2017-11-12_13.51.16.jpg] [Obrazek: 2017-11-12_13.51.25.jpg] [Obrazek: 2017-11-12_13.57.48.jpg]
Dla Astry-H, ze względu na niewielką przestrzeń, moduł jest bez obudowy:
[Obrazek: IMG_3288.jpg] [Obrazek: IMG_3290.jpg] [Obrazek: IMG_3292.jpg]
Niezależnie od kształtu obudowy, moduł ma dokładnie takie same możliwości.

LWPM Comfort Module działa w określonych warunkach, tj:
  • jeśli posiadasz moduł UHP, wymagane jest abyś posiadał wyświetlacz z odpowiednią wersją oprogramowania.
    Na chwilę obecną obsługiwane wersje to:
    • CD33, CD59, CD83
    • CE59
    • GD59, GD83
  • jeśli nie masz modułu UHP, wersja wyświetlacza nie ma znaczenia. Powinno działać z:
    • 8.0.1, 8.0.1
    • CD33, CD59, CD83
    • CE59
    • GD59, GD83
  • Mogą być konieczne proste/w pełni odwracalne zmiany konfiguracji wyświetlacza/radia by moduł zadziałał.
    Można to zrobić np poprzez OP-COM lub Tech2. Trzeba włączyć moduł UHP w konfiguracji MSCAN.
  • w zależności od rodzaju wyświetlacza/radia może być konieczne przestawienie wyświetlacza w tryb z zakładkami (w przypadku radia CD30) (na dwie [radio + BC] lub trzy [radio + UHP + BC] zakładki). W niektórych wyświetlaczach nie ma takiej konieczności i moduł wyświetla informacje obok wartości zasięgu na zakładce BC.
  • sterowanie modułem odbywa się poprzez rolkę na nawigacji, strzałki kierunkowe na panelu radia, lub przyciski na kierownicy. Czyli dokładnie tak samo jak sterowanie w BC
  • jeśli nie posiadasz UHP, moduł może udawać telefon i wyświetlać swój stan na zakładce telefonu. W przeciwnym wypadku stan będzie wyświetlany na zakładce BC (obok wartości zasięgu).
    Wtedy wejście do modułu możliwe jest tylko poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku BC
  • zmiana języka BC na język polski powoduje zmianę średniego spalania używanego przez wyświetlacz do wyświetlania zasięgu (średnie spalanie wg wyświetlacza to 9.0l/100km). Wskazywany zasięg będzie dużo mniejszy niż jest w rzeczywistości. Oczywiście moduł nie wpływa na rzeczywiste spalanie - jedynie na wskazanie zasięgu. Średnie spalanie zarówno na zakładce BC jak i w BC1 i BC2 powinno być prawidłowe.
  • w niektórych (starszych?) autach podczas działania modułu na liczniku zamiast przebiegu będzie się pojawiał napis ECN wraz ze zmieniającymi się cyferkami (dokładnie takie coś jak w przypadku ręcznego/nożnego odczytu błędów z silnika). Jest to problem niektórych starszych liczników. Oczywiście, wszystko działa jak należy, ale jeśli komuś bardzo to przeszkadza, to wymiana licznika na nowszy model, ew. aktualizacja oprogramowania powinna temu zaradzić. W tych nowszych licznikach, kody ECN pojawiają się tylko przy aktywacji modułu (odczycie błędów) i po ~10 sekundach znikają i wyświetla się normalnie przebieg. W silnikach benzynowych (lub tam gdzie nie ma DPFu) problem został rozwiązany - ECNy się nie pojawiają
SPRAWDZENIE WERSJI OPROGRAMOWANIA WYŚWIETLACZA

Wersję wyświetlacza można sprawdzić korzystając z TESTMODE:
aby tam wejść, należy przytrzymać przycisk SETTINGS przez 5s (aż do usłyszenia charakterystycznego BEEP, czasami na wyświetlaczu pojawi się także stosowny komunikat), potem naciskać BC aż do pojawienia się ekranu HEATER.
Tam jest pole SW, np: SW: 23.09.2004/O//CD59-/00050 - istotna jest tutaj wartość CD59 - to jest wersja oprogramowania wyświetlacza.

DODATKOWA FUNKCJONALNOŚĆ

Istnieje możliwość dodania dodatkowej funkcjonalności do każdego modułu, przykładowo:
  • wyświetlanie innych informacji o silniku (lub jakimkolwiek innym module obecnym w aucie, np. ABS)
  • informacje mogą być wyświetlane w inny sposób / w innym miejscu / można wykorzystać kontrolki na liczniku / wyświetlacz przebiegu na liczniku
  • kasowanie błędów z innych sterowników
  • w zasadzie wszystko co tylko można zrobić OP-COMem/Tech, można też zrobić tym modułem
  • jeśli masz jakieś inne urządzenie wpinane do OBD, a nie chcesz mieć dwóch różnych - daj znać, być może część funkcjonalności będę mógł przenieść do mojego smile
  • teoretycznie można by przerobić moduł tak by działał z innymi Oplami w których było montowane radio CD70 (nie jest ono jednak w nim potrzebne), czyli np: Corsa, Meriva, ...
    jednak są to plany na przyszłość, ale jak ktoś jest bardzo chętny, może się ze mną skontaktować w tej sprawie.
Wszelkie pytania/uwagi/sugestie można zamieszczać tutaj, lub kierować na PW.

URUCHOMIENIE/INSTALACJA MODUŁU

Moduł wkładamy przy wyłączonym samochodzie! Tzn: wchodzimy do auta, zamykamy drzwi, wyłączamy wszystkie odbiorniki prądu (radio, itp) i czekamy jakieś 30 sekund aż wszystkie sterowniki się wyłączą.
Potem możemy normalnie włożyć moduł do gniazda OBD. To samo tyczy się wyjmowania modułu z gniazda OBD. NIGDY nie podłaczaj kabelków UART/USB do modułu, gdy moduł jest podłączony do samochodu! Wkładając moduł bez obudowy, koniecznie odepnij od niego przejściówkę USB->UART.

KONFIGURACJA MODUŁU

Moduł, który dostaniesz jest wstępnie przygotowany do pracy z Twoim samochodem i powinien zadziałać, bez żadnej konfiguracji.
Konfiguracja najważniejszych parametrów jest możliwa z poziomu menu Ustawień w module (naciśnij przycisk SETTINGS na radio).
Szczegółowa konfiguracja jest możliwa po podłączeniu modułu do USB/UART i skorzystaniu z dedykowanego programu.

AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA

Aktualizacja odbywa się przy wykorzystaniu interfejsu USB lub UART (w pierwszych wersjach, lub w wersji bez obudowy). Przejściówkę USB<->UART można kupić gdziekolwiek w internecie za kilka złotych.
Na zdjęciach poniżej przykładowe moduły UART jakie można kupić, oraz sposób podłączenia modułu do UART na potrzeby aktualizacji.
[Obrazek: pod_czenie_DPF_Monitora_do_UART.jpg] [Obrazek: USB_-_UART.jpg] [Obrazek: USB_-_UART_z_kablem.png] [Obrazek: Obudowa_z_USB_Zafira-_B.jpg]
Moduł (bez USB) posiada wyprowadzonych 8 wyjść (ułóż moduł tak jak na obrazku), kolejność pinów od lewej:
  1. C2D - programator - dane
  2. C2CK - programator - zegar
  3. +5V - napięcie zasilania
  4. DPF_RX - dane do modułu, UART 1MBps, 8N1
  5. DPF_TX - dane z modułu, UART 1MBps, 8N1
  6. GND - masa
  7. LED+ - zasilanie diody alarmu: +5V
  8. LED- - masa diody alarmu
Interfejs UART podłączamy odpowiednio do +5V, GND oraz DPF_TX->UART_RX, DPF_RX->UART_TX (TX z interfejsu do RX na module i odwrotnie).
Moduł z wbudowanym USB posiada następujace wejścia (patrząc od lewej strony):
  1. LED+ - zasilanie diody alarmu: +5V
  2. LED- - masa diody alarmu
  3. C2D - programator - dane
  4. C2CK - programator - zegar
Tutaj aktualizację robimy podłączając moduł bezpośrednio do USB. Moduł z portem USB jak i UART który mogę dorzucić do modułu bez obudowy zbudowany jest na układzie CP2102, więc może wymagać zainstalowania odpowiedniego sterownika. Sterowniki do pobrania z tej strony. W większości przypadków będzie do pierwszy sterownik z listy (v6.7.5).

Dioda LED od alarmu podłączamy odpowiednio do LED+ i LED-, przy czym wyjścia nie są zabezpieczone przed nadmiernym obciążeniem. Wymagany jest odpowiedni rezystor do diody. Skutki podłączenia bez rezystora są nieprzewidywalne.
Skutki niewłaściwego podłączenia są nieprzewidywalne i nie ponoszę za nie odpowiedzialności. Jeśli masz jakieś wątpliwości - poproś znajomego elektronika smile
Jeśli boisz się samodzielnej zabawy w aktualizację - możesz wysłać moduł do mnie, odeślę zaktualizowany.
Oprogramowanie do aktualizacja znajdziesz tutaj, natomiast najnowszą wersję oprogramowania tutaj.

INNE WAŻNE INFORMACJE

Generalnie zachęcam do złożenia sprzętu samemu, wg załączonych schematów. Możesz zrobić to lepiej, szybciej albo zastosować inny kształt obudowy, płytki PCB. Pełna dokumentacja sprzętu, schemat, projekt PCB jest dostępny dla każdego. Zapłacisz tylko za oprogramowanie do modułu.
Każdy chętny może sobie zbudować własne urządzenie w oparciu o te informacje - ja mu to tylko zaprogramuję odpowiednio smile
Polecam samodzielne skonstruowanie modułu - o wiele większa satysfakcja z jego działania smile
Jeśli ktoś nie czuje się na siłach by złożyć moduł samemu, moge go dla niego złozyć (pokryjesz koszt zakupu części), ale generalnie zachęcam do DIY.

WAŻNE: nie wolno używać modułu podczas korzystania z jakiegoś oprogramowania/sprzętu diagnostycznego (np OP-COM, Tech2). Choć mało prawdopodobne jest uszkodzenie czegokolwiek, to z dużym prawdopodobieństwem, ani moduł, ani oprogramowania diagnostyczne nie będzie działało prawidłowo. Pojawi się za to dużo błędów komunikacji po CAN w wielu modułach (silnik, wyświetlacz, radio, PAS, ...). Na czas diagnostyki moduł trzeba odłączyć. To samo dotyczy się, gdy oddajesz auto do warsztatu lub choćby na przegląd (nie powinno mieć to znaczenia, ale jak diagnosta zobaczy dziwne urządzenie włączone do OBD, może się dopytywać co to jest  confused  - oczywiście możesz zachwalać jakie to jest fajne urządzonko, ale pewnie i tak każe Ci to wyjąć bo stwierdzi, że mu oszukuje na testach spalin Laugh Problematyczna jest także współpraca z innymi urządzeniami, które próbują sterować silnikiem (w tym np instalacje LPG podłączane do OBD)

PS: moduł nie jest kolejną kopią Happy Light Show ani CAN Smart Module. W momencie gdy zaczynałem nad nim pracę, w ogóle nie wiedziałem o ich istnieniu. Dopiero opinie innych ludzi na temat modułu nakierowały mnie na te moduły i na ich prośbę pewne ich funkcjonalności zostały przeniesione do mojego modułu.
Moduł powstał z powodu frustracji jaka mnie dopadła gdy DPF zaczął się wypalać codziennie, a że jazda z laptopem nie jest zbyt wygodna... postanowiłem jakoś temu zaradzić smile
Główną funkcją miało być monitorowanie DPFa (pierwotna nazwa modułu: DPF Monitor)
W tej chwili moduł dostał funkcje, których nawet nigdy nie planowałem by w nim były, a pomysłów i sugestii jeszcze jest mnóstwo.

UWAGA: Temat będzie aktualizowany na bieżąco w miarę jak będę otrzymywał od was informację zwrotną.
Odpowiedz
#2
Przyznam szczerze, że jestem zaskoczony brakiem reakcji w tym temacie, wcześniej jak tylko pojawiał się podobny temat natychmiast ruszała dyskusja, a tu nic, kompletne zero, a projekt przedstawiony przez autora jest w moim przekonaniu pierwszym o takim zaawansowaniu i możliwościach.
Od początku eksploatacji swojej ZB śledziłem na kilku forach różne pojawiające projekty dotyczące przede wszystkim monitorowania nasycenia i regeneracji DPF, wiele propozycji i projektów zapowiadało się obiecująco, ale żaden z nich albo nie spełniał do końca oczekiwań albo już na wstępnej fazie realizacji został zaniechany przez pomysłodawcę. Dotychczas korzystałem z diody sygnalizującej rozpoczęcie i zakończenie procesu wypalania DPF oraz z aplikacji na smartfona DPF Info.

Zapoznałem się z zaprezentowanym powyżej projektem, obejrzałem jak działa moduł, zarówno na filmikach autora, jak i filmikach userów, którzy moduł już użytkują, jestem pod wrażeniem możliwości modułu, którego podstawowa funkcja - monitorowanie DPF działa rewelacyjnie, posiada też wiele przydatnych funkcji dodatkowych. Dlatego moduł zamówiłem i już go wykorzystuję

Jestem już po pierwszych testach modułu, czas by podzielić się spostrzeżeniami.

Moduł DPF Monitor jest niewielkim urządzeniem, przypominającym interfejs np. ELM327 z BT
moduł tak wygląda:

[img=202x360]www.vpx.pl/i/2017/11/03/ModulDPF_3.jpg[/img]  [img=202x357]www.vpx.pl/i/2017/11/03/ModulDPF_2.jpg[/img]  [img=199x355]www.vpx.pl/i/2017/11/03/ModulDPF_1.jpg[/img]

Instalacja banalnie prosta, wystarczy wcisnąć wtyk modułu do gniazda OBDII, nie wiem jak jest w Astrze, ale w ZB ładnie się mieści, nie sprawdzałem czy da radę zamontować na swoje miejsce popielniczkę, jeśli nie to i tak mam ją w schowku (wcześniej miałem w OBDII na stałe ELM z BT).

Moduł jest wstępnie przygotowany do pracy z samochodem i zadziałał bez żadnej konfiguracji zgodnie z opisem autora w #1 poście, dla jasności przypomnę, że mam ZB 1,9 CDTI z silnikiem Z19DT, wyświetlacz CID z wersją oprogramowania CD59 z kompletem aktywnych zakładek (radio, telefon, nawigacja i BC).

Aktywacja modułu dokonała się samoczynnie po włączeniu zapłonu, co zostało zakomunikowane komunikatem na ekranie wyświetlacza.

Po włączeniu zapłonu na zegarach pojawia się "choinka" kolorowych kontrolek, które zapalają się na chwilę i gasną (z wyjątkiem tych co były dotychczas), a wskazówki wychylają się do końca i wracają do pozycji wyjściowej - efekt znany z wersji OPC, tzw. opcja needle sweep.




Pierwsza informacja świadcząca o obecności modułu pojawia się na ekranie głównym wyświetlacza w zakładce BC - widzimy tu temperaturę cieczy chłodzącej w silniku, tj. informacja, która dotychczas dostępna była tylko z ukrytego menu w testmode.

[img=405x231]www.vpx.pl/i/2017/11/04/DPF-Monitor---BC_1.jpg[/img]

Po dłuższym naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku BC na radiu pojawia się nowy ekran, którego dotychczas nie było - DPF Monitor, w moim przypadku z dwoma aktywnymi zakładkami: Silnik oraz DPF, a na nich pojawiają się informacje dotychczas dostępne tylko z poziomu odpowiednich interfejsów

[img=372x202]www.vpx.pl/i/2017/11/04/DPF-Monitor---silnik.jpg[/img]   [img=381x203]www.vpx.pl/i/2017/11/04/DPF-Monitor---parametry-DPF.jpg[/img]

Na pierwszym zdjęciu oprócz typu silnika i ważnych dla każdego użytkownika informacji, widać w tym momencie zacieniony napis "brak błędów" - zaraz po uruchomieniu modułu pojawił się jeden błąd (P0621) i przy pomocy tej zakładki został skasowany.
Na drugim zdjęciu pełna informacja o aktualnym stanie DPF: poziom nasycenia, różnica ciśnień, aktualny przebieg od ostatniego wypalania oraz temperatury spalin przed i za DPF.
Następnym doświadczeniem będzie we właściwym momencie  obserwacja rozpoczęcia i zakończenia procesu regeneracji (wypalania) DPF.

Wniosek: osobiście jestem bardzo zadowolony z efektów pracy autora projektu, z opisu możliwości modułu wynika, że już na tym etapie rozwoju całego projektu moduł potrafi znacznie więcej, dla mnie zaprezentowane wyżej możliwości modułu choćby z samej nazwy i celu dla jakiego powstał są więcej niż zadawalające i mogę go polecać innym użytkownikom naszych Opli.
[img]www.motostat.pl/user_images/24025/icon3.png[/img] [img]www.forum-lines.ru/rez/ab84958.gif[/img]

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia
Odpowiedz
#3
Mieciu ,a jak to działa na A17DTR
Odpowiedz
#4
Maciej - nie wiem, ale wg opisu autora jesli Twoja fura spełnia podane przez niego warunki to będzie działać tak samo jak u mnie, jak masz wątpliwości, pytania to kontaktuj się z autorem pomysłu, bardzo chętnie odpowiada i pomaga zainteresowanym
[img]www.motostat.pl/user_images/24025/icon3.png[/img] [img]www.forum-lines.ru/rez/ab84958.gif[/img]

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia
Odpowiedz
#5
Co tu pisać, szczerze to nie chce mi się na 2 forach pisać.
Zamówiłem sztukę i będę testował wink
Odpowiedz
#6
(2017-Lis-05, 14:38)QRZOL napisał(a): Mieciu ,a jak to działa na A17DTR
przepraszam, że tak późno odpisuję

mogę tylko powiedzieć, że z A17DTR działa bardzo dobrze.
Sam mam u siebie Z17DTJ, a to jest pod względem sterownika niemal to samo.

W tej chwili monitorowanie DPFa to tylko jedna z wielu funkcji modułu, wszystko bardzo szybko się rozwija, a ja nie nadążam z aktualizacją opisu, filmików itp smile
Odpowiedz
#7
Też zastanawiam się nad tym modułem, tylko u mnie jest DPF free i mam wyświetlacz GID. Muszę rozeznać się co mi da ten moduł i czy warto wink
Odpowiedz
#8
Ja mogę tylko potwierdzić pełną przydatność tego modułu, z dotychczas znanych mi podobnych urządzeń ma ogromne możliwości a autor projektu nie powiedział jeszcze ostatniego słowa, cały czas przybywają nowe funkcje, zapowiada się, że już niedługo nie będzie potrzebny żaden interfejs diagnostyczny, na razie muszę wstrzymać się z opisami bo czekam na nowy moduł, poprzedni skonfiskował mi synek do swojej VC
[img]www.motostat.pl/user_images/24025/icon3.png[/img] [img]www.forum-lines.ru/rez/ab84958.gif[/img]

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia
Odpowiedz
#9
(2017-Lis-21, 13:07)celius napisał(a): mam wyświetlacz GID
na GID też wszystko działa tak samo dobrze... po prostu filmiki nagrywam na CID, bo mimo wszystko ładniej to wygląda na CID smile
(2017-Lis-21, 13:48)Mietas napisał(a): zapowiada się, że już niedługo nie będzie potrzebny żaden interfejs diagnostyczny,
z tym stwierdzeniem to bym nie przesadzał. Podstawowe informacje o silniku można obejrzeć w ten sposób:
Odpowiedz
#10
Tak tylko ja mam GID-a i CD30MP3 i chciałbym zobaczyć filmik jak to wygląda na takim zestawieniu. Nie mam na wyświetlaczu zakładek itp
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [B] moduł Bluetooth audio, AUX + "USB" 5V/2A, dodatkowe gniazdo +12V do CB Lukago 0 4 799 2013-Gru-18, 11:19
Ostatni post: Lukago

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości