Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{A} Opel Zafira 1.8 16V gaśnie
#11
Witam .Ja w poprzednim aucie miałem taki objaw ze właśnie na ciepłym gasnal i ciężko odpalal na cieplym. Często jeżdżąc do pracy silnik gasl ot tak po prostu co śmieszne często w tym samym miejscu starałem na poboczu .chwile się schłodzil to odpalił znowu na jakiś czas.męczył em się tak miesiąc .powodem był czujnik położenia wału .wymiana na oryginalny pomogła .
Wiec może któryś czujnik nie lubi ciepelka
Odpowiedz
#12
Wymienione cewki, jak na razie nie gaśnie. Zobaczę na trasie smile
Odpowiedz
#13
Wątpię aby to była cewka, DIS by przerywał nie równa praca silnika, wypadanie zapłonu, brak jednego cylindra.
DIS nie pada tak całkowicie od razu ponieważ jest podwójną cewką.
Obstawiam czujnik wału, bez niego auto na 100% nie odpali, po za tym masz obrotomierz, jak nie odpala przyjrzyj się wskazówce obrotomierza czy jak kręcisz rozrusznikiem czy podnosi się delikatnie wskazówka. Przy kręceniu rozrusznikiem to jest ok 100obr więc jakaś grubość wskazówki ale jest to zauważalne.
Po za tym uszkodzenie tego czujnika nie jest wyświetlane jako błąd w OBD.
oki
Odpowiedz
#14
To nie była cewka, nadal gaśnie ale po dłuższym czasie. Czujnik wału wymieniłem w 1 kolejności firmy Hella. Zmieniony mechanik i wstępna diagnoza zbyt mała ilość paliwa dochodzi i wylewające wtryskiwacze. Świece były białe od nalotu a w samochodzie czuć benzynę.
Odpowiedz
#15
Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Zdecydowałem się zarejestrować na forum ponieważ już nie wiem gdzie szukać porady. Od pół roku mam poważny problem z moją zafirą 1,8. Od sierpnia 2019 mam problem związany ze sterownikiem silnika/ elektryką. Auto zaczęło mi gasnąc od tak i nie zapalać. Raz zapali, pochodzi parę minut, drugi raz już nie zapali. Jak już drugi raz nie zapali to pokazuje brak komunikacji ze sterownikiem (nie wyswietla się ikona check engine nawet na zaplonie). Od pół roku już walczę z problemem. Jeden mechanik upierał się, że sterownik do wymiany. Wymontowałem sterownik,wysłałem do regeneracji, został wmontowany u mechanika. W tym czasie kupę innych rzeczy robiłem w aucie,z elektrycznych to naprawę instalacji elektrycznej drzwi, wymiana czujnika położenia wałka rozrządu, wymiana cewki zapłonowej oraz świec. Przez 3 dni auto pojeździło jak marzenie aż do wczoraj. Zaznaczę, że mocno padało. Wyjeżdżam spod domu, dojeżdżam do pierwszych świateł i nie wierzę, zgasł. Brak ikony check engine, wróciłem do sytuacji jak sprzed pół roku. Zepchnąłem auto na boczną uliczkę niedaleko domu i zostawiłem do rana. Dzisiaj (niedziela, wilgotno i mgliście) idę zobaczyć jaka sytuacja. Przekręcam zapłon, auto odpaliło, pochodziło bez żadnego falowania przez parę minut, zgasło. Drugi raz udało się odpalić, znowu to samo, zgasło i już bez komunikacji ze sterownikiem. Zaczynam podejrzewać, że to mógł nie być problem ze sterownikiem od samego początku, tylko z instalacją elektryczną, jednak niestety tutaj już mój zakres wiedzy diagnostycznej się kończy. Jutro będę dostarczał auto do mechanika ale jeśli któryś z użytkowników miał podobny problem i może się podzielić swoim doświadczeniem to będę wdzięczny. Może pomoże mi to nakierować mechanika na dobry tor.
Pozdrawiam!
Odpowiedz
#16
(2019-Gru-22, 10:46)sadorg napisał(a): Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Zdecydowałem się zarejestrować na forum ponieważ już nie wiem gdzie szukać porady. Od pół roku mam poważny problem z moją zafirą 1,8. Od sierpnia 2019 mam problem związany ze sterownikiem silnika/ elektryką. Auto zaczęło mi gasnąc od tak i nie zapalać. Raz zapali, pochodzi parę minut, drugi raz już nie zapali. Jak już drugi raz nie zapali to pokazuje brak komunikacji ze sterownikiem (nie wyswietla się ikona check engine nawet na zaplonie). Od pół roku już walczę z problemem. Jeden mechanik upierał się, że sterownik do wymiany. Wymontowałem sterownik,wysłałem do regeneracji, został wmontowany u mechanika. W tym czasie kupę innych rzeczy robiłem w aucie,z elektrycznych to naprawę instalacji elektrycznej drzwi, wymiana czujnika położenia wałka rozrządu, wymiana cewki zapłonowej oraz świec. Przez 3 dni auto pojeździło jak marzenie aż do wczoraj. Zaznaczę, że mocno padało. Wyjeżdżam spod domu, dojeżdżam do pierwszych świateł i nie wierzę, zgasł. Brak ikony check engine, wróciłem do sytuacji jak sprzed pół roku. Zepchnąłem auto na boczną uliczkę niedaleko domu i zostawiłem do rana. Dzisiaj (niedziela, wilgotno i mgliście) idę zobaczyć jaka sytuacja. Przekręcam zapłon, auto odpaliło, pochodziło bez żadnego falowania przez parę minut, zgasło. Drugi raz udało się odpalić, znowu to samo, zgasło i już bez komunikacji ze sterownikiem. Zaczynam podejrzewać, że to mógł nie być problem ze sterownikiem od samego początku, tylko z instalacją elektryczną, jednak niestety tutaj już mój zakres wiedzy diagnostycznej się kończy. Jutro będę dostarczał auto do mechanika ale jeśli któryś z użytkowników miał podobny problem i może się podzielić swoim doświadczeniem to będę wdzięczny. Może pomoże mi to nakierować mechanika na dobry tor.
Pozdrawiam!

Komputer i odczyt błędów, może coś zarejestrowane to że nie zapala się kontrolka to mało istotne błędy i tak mogą być.
Pytanie czy jak go próbujesz odpalić to rusza się do góry wskazówka obrotomierza (dosłownie jakieś 2-3mm bo to ok 100obr na min)
Wymienił bym czujnik wału korbowego.
oki
Odpowiedz
#17
(2019-Gru-22, 11:25)oki Darek napisał(a):
(2019-Gru-22, 10:46)sadorg napisał(a): Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Zdecydowałem się zarejestrować na forum ponieważ już nie wiem gdzie szukać porady. Od pół roku mam poważny problem z moją zafirą 1,8. Od sierpnia 2019 mam problem związany ze sterownikiem silnika/ elektryką. Auto zaczęło mi gasnąc od tak i nie zapalać. Raz zapali, pochodzi parę minut, drugi raz już nie zapali. Jak już drugi raz nie zapali to pokazuje brak komunikacji ze sterownikiem (nie wyswietla się ikona check engine nawet na zaplonie). Od pół roku już walczę z problemem. Jeden mechanik upierał się, że sterownik do wymiany. Wymontowałem sterownik,wysłałem do regeneracji, został wmontowany u mechanika. W tym czasie kupę innych rzeczy robiłem w aucie,z elektrycznych to naprawę instalacji elektrycznej drzwi, wymiana czujnika położenia wałka rozrządu, wymiana cewki zapłonowej oraz świec. Przez 3 dni auto pojeździło jak marzenie aż do wczoraj. Zaznaczę, że mocno padało. Wyjeżdżam spod domu, dojeżdżam do pierwszych świateł i nie wierzę, zgasł. Brak ikony check engine, wróciłem do sytuacji jak sprzed pół roku. Zepchnąłem auto na boczną uliczkę niedaleko domu i zostawiłem do rana. Dzisiaj (niedziela, wilgotno i mgliście) idę zobaczyć jaka sytuacja. Przekręcam zapłon, auto odpaliło, pochodziło bez żadnego falowania przez parę minut, zgasło. Drugi raz udało się odpalić, znowu to samo, zgasło i już bez komunikacji ze sterownikiem. Zaczynam podejrzewać, że to mógł nie być problem ze sterownikiem od samego początku, tylko z instalacją elektryczną, jednak niestety tutaj już mój zakres wiedzy diagnostycznej się kończy. Jutro będę dostarczał auto do mechanika ale jeśli któryś z użytkowników miał podobny problem i może się podzielić swoim doświadczeniem to będę wdzięczny. Może pomoże mi to nakierować mechanika na dobry tor.
Pozdrawiam!

Komputer i odczyt błędów, może coś zarejestrowane to że nie zapala się kontrolka to mało istotne błędy i tak mogą być.
Pytanie czy jak go próbujesz odpalić to rusza się do góry wskazówka obrotomierza (dosłownie jakieś 2-3mm bo to ok 100obr na min)
Wymienił bym czujnik wału korbowego.

Muszę poczekać do jutra (poniedziałek) zanim cokolwiek zobaczę. Jednak martwię się, ponieważ ostatnim razem komputery (parę modeli) nie łączyły się wogóle z autem gdy nie pokazywało ikony check engine. A wskazówki nie obserwowałem czy rusza się na tyle. Jeśli tak (bądź nie) to co to będzie oznaczać?
Odpowiedz
#18
[quote pid='109055' dateline='1577011489']

Muszę poczekać do jutra (poniedziałek) zanim cokolwiek zobaczę. Jednak martwię się, ponieważ ostatnim razem komputery (parę modeli) nie łączyły się wogóle z autem gdy nie pokazywało ikony check engine. A wskazówki nie obserwowałem czy rusza się na tyle. Jeśli tak (bądź nie) to co to będzie oznaczać?
[/quote]

Problem z czujnikiem położenia wału, problem ze sterownikiem silnika.
W 1.8 sterownik często pada i nie koniecznie firma która ci go naprawiała mogła to zrobić poprawnie.
Biorąc pod uwagę że nie możesz się połączyć ze sterownikiem aby odczytać błędy to bym stawiał na sterownik lub na brak jego zasilania.
Jak masz jakieś papiery z naprawy sterownika to bym reklamował że dalej to samo.
oki
Odpowiedz
#19
[quote pid='109055' dateline='1577011489']
Ja miałem kiedyś podobny problem i też podczas jazdy mi gasło, zaprowadziłem do elektryka "magika" i znalazł, była przetarta instalacja od akumulatora do sterownika. Proponuję dokładnie sprawdzić instalację.
[/quote]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {A} Zafira a 1.8 z18xe Brak sygnału dźwiękowego przy wrzuceniu wstecznego Robo30 0 234 2019-Lip-01, 15:38
Ostatni post: Robo30
  {A} Opel Zafira A 1.6 16V 2005 r. - żółty kluczyk, błędy 1122, 1550, 1220, tryb serwisowy lukam@zmc 9 1 288 2018-Sie-04, 18:53
Ostatni post: rafael
  {A} Problem z zamkiem tylnej klapy Zafira A puszek36 2 380 2018-Lip-18, 21:21
Ostatni post: oki Darek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości